perjantai 1. helmikuuta 2013

 "Kortti" eläkkeelle jäävälle työkaverille.


Alunperin minun piti tehdä pelkkä kortti entiselle työkaverilleni, joka on jäämässä eläkkeelle, mutta kuten aiemminkin on käynnyt, niin suunnitelmat hieman muuttuivat ja kortista tulikin sitten minialbumi, johon saaja voi sitten laittaa läksiäiskuvia.

Olen ihastunut vanhoihin kirjoihin ja pikkuhiljaa antikvariaateista ja kirpputoreilta niitä on kertynyt kaappiini. Poistan usein kirjoista sisukset ja tuunaan ne sitten mieleisekseni "uudeksi" kirjaksi. Tässä tapauksessa jätin ulkokannet suurimmaksi osaksi käsittelemättä, koska siinä oli jo sinällään kaunis kuvio. Keskelle etukantta lisäsin saajan nimikirjaimet. Kuvat olen ottanut kännykälläni, joten ovat hieman huonolaatuisia.


Sisäkannet olivat hieman epäsiistit, joten laitoin päälle uudet paperit. Halusin käyttää sivuilla eri tekniikoita, leimasinkuvat olen käsitellyt kohojauheilla ja oikean sivun koristekaistaleen olen päällystänyt foliolla, kohokuvioinnut sekä värjännyt lopuksi alkoholimusteilla. Jokaiseen koristeltuun sivuun olen lisännyt aforismin, tulostin aforismit kirjasta poistetuille alkuperäisille papereille, olivat niin kauniisti ruskettuneet etten hennonnut heittää niitä pois.








Tällä sivulla olen mieleenpalauttanut kurssiviikonlopun oppeja eli käytin sabluunaa ja gessoa. Päälle suihkautin Glimmer Mistejä. Edelleenkin tämä gessolla sotkeminen tuntuu yhtä kivalta.


Seuraavaksi lisäsinkin kansioon pelkkiä mustia skräppipapereita, joihin läksiäiskuvat saaja voi sitten laittaa haluamallaan tavalla ja itse kirjoitella niihin haluamansa tarinat.



Mustien sivujen jälkeen lisäsin vielä pari koristesivua.  Tässä embossasin ensin kuvion, jonka jälkeen taas suihkuttelin Glimmer Mistiä (olen tainut jäädä siihenkin koukkuun) kuva ei tee värille oikeutta, sillä kiilto ei siinä näy. Perhoset tein siten, että alle leimasin perhosen leimasinvärillä ja lisäsin sen jälkeen kirkasta kohokuviontijauhetta, tämän jälkeen leimasin perhosen paperille leimasinvärillä, leikkasin irti paperista ja laitoin päälle vielä lakkapinnan. 



Pidän luonnonmateriaaleista, käsinpainetut paperit ovat kauniita. tässä on käytetty taustapaperina pellavasta tehtyä paperia, stanssatussa kukassa on ruohonleikkuusta kertynyttä ruohoa. . Pitsikin on käsivirkattua, sen olen suihkuttanut (jälleen kerran) Glimmer Mistillä.





Takakanteen leimasin ja kohokuvioin saniaisen sekä stanssasin pienen perhosen. Ulkopuolen takakansi oli niin tyhjännäköinen joten sinnekin leimasin ja kohokuvioin kauniin lehdettömän puun.


Niin syntyi tämä muistojen albumi. Nyt täytyy aloittaa samanlainen synttäriteemalla....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti